da DIPHASIC RUMORS / Jon Leon. 2005

 

Diphasic Rumors / Jon Leon

35

5.1 am a man like other men. Find
that Death rattles its boxes. Finding out
the sea is no place for… The battles 5.6 witness.
The hex below 5.8 drawers. Be brief. A staunch
supporter of antithetical propositions. 4.7
wanted to shoot 5.3 in the leg for being such a nonentity
but 4.7 didn’t have a gun, only a flare. 5.1
has become the Wall. The New City, marginalia,
prefabricated environments. 5.6 put 5.3 & 5.2
recontextualized solar red hats. Head in palms – dimes.

 
     

46

"Spilt not in vain" but for "the good of the cause."
Another something to deny. "I couldn’t help it.
The movies were important. So I moved the 12inch
screen into the front room." The white lamps.
Currents. My tongue in ___ side. The castles
of the East. Eastway. The World was there.
We lined our backs with ammo. 5.2 cantina was open.
The words for slippery words. Were no longer
integrated mercenaries but lifeless scammers searching.
"The cinema is the most important of all arts." (Lenin)

 
     

52

We the vanguard rebuilt Valhalla for ourselves.
Our incendiary valves (a device for controlling)
springing loose we escaped having the form or
function. Excavated a new kind of wonderment.
(x) (again) found an appraiser sympathizing with
the types of rays we were after. The types of rays
we were after: customary, -ilistic, reformed, first,
happening, genius. During the period of malcontent
(which the archive states in its many manuscripts
as being habitual unreason, vials escaping rogue vectors)

 
     

59

I guess in a way that was what it was like
in ———— which was a film he acted in
with his friend ———— and was not made by him
but by a woman named ———— I thought he was
a scoundrel in that movie and according to some
stories probably that way for real but I don’t side
with him as a connoisseur or even as a man or a human
but as something American not unlike apathy back
stabbing mercenary war paraphernalia and domestic
exhibits of foreign artworks so we are so into it eh

 
     

 

Chiacchiere difasiche / Jon Leon

35
5.1 sono un uomo come altri uomini. Scopro
che la Morte scuote le sue scatole. Scoprendo che
il mare non è posto per… Le battaglie 5.6 testimone.
L’esa sotto 5.8 cassetti. Sii breve. Un saldo
sostenitore di proposizioni antitetiche. 4.7
volevo spararmi 5.3 nella gamba perché sono davvero una non-entità
ma 4.7 non avevo una pistola, solo un razzo da segnalazioni. 5.1
è diventato il Muro. La Nuova Città, marginalia,
ambienti prefabbricati. 5.6 messi 5.3 & 5.2
cappelli cardinalizi solari ricontestualizzati. La testa tra i palmi – decini.

 
     

46

"Diviso non in vano" ma per "il bene della causa."
Un altro qualchecosa da negare. "Non potevo evitarlo.
I film erano importanti. Così ho spostato lo schermo
a 12 pollici nella stanza davanti." Le lampade bianche.
Correnti. La mia lingua nella ___ parte. I castelli
dell’Est. Eastway. Il Mondo è stato qui.
Ricoprimmo le nostre schiene di munizioni. 5.2 la cantina era aperta.
Le parole per le parole ambigue. Non erano più
mercenari integrati ma truffatori in cerca senza vita.
"Il cinema è l’arte più importante di tutte." (Lenin)

 
     

52

Noi l’avanguardia ricostruimmo il Walhalla per noi stessi.
Le nostre valvole incendiarie (un meccanismo per controllare)
che scappano via sfuggimmo dall’avere la forma o
funzione. Estratto un nuovo tipo di meraviglia.
(x) (ancora) trovato uno stimatore che simpatizzava con
i tipi di raggi a cui stavamo dietro. I tipi di raggi
a cui stavamo dietro: consueto, -ilistico, riformato, primo,
happening, genio. Durante il periodo del malcontento
(che l’archivio constata nei suoi tanti manoscritti
essere l’irrazionalità solita, fiale che sfuggono a vettori randagi)

 
     

59

Immagino in un modo che fosse ciò a cui sembrava
in ———— che era un film in cui recitava
con il suo amico  ———— e non era stato fatto da lui
ma da una donna di nome ———— pensavo fosse
una canaglia in quel film e stando a certe
storie probabilmente in quel modo davvero ma non parteggio
per lui come connoisseur o addirittura come uomo o come essere umano
ma come qualcosa di americano non diverso dall’apatia alle spalle
che t’accoltella paraphernalia da guerra mercenaria e mostre
nazionali di opere d’arte estere e così ci siamo così dentro eh

 
     

 

[i testi sono presi da: Word For/Word #8 / traduz. gherardo bortolotti]

 











































tutti i testi pubblicati in
(e ospitati da) GAMMM
sono sotto una Licenza
Creative Commons
= all texts (CC) by
m.giovenale, m.guatteri,
a.raos, m.zaffarano & hosts.
/ if not specified,
all photos are (CC) by m.giovenale /


gammm is a non-profit site.
to support us you can donate
anything you want: paper,
used computers, money, manors.
feel free to make us rich,
and tell us how: email us:
gammm_redazione [at] yahoo [dot] it

! thank you !




gostopGIF_R